БДЖ организира атракционно пътуване до Банкя и в неделя

БДЖ организира атракционно пътуване до Банкя и в неделя

Поради засиления интерес към атракционния влак с парния локомотив Баба Меца в събота на 18-и май, „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД ще осигури още едно ретро пътуване по маршрута София - Банкя - София и в неделя (19-и май).

Атракционният влак ще замине от Централна гара София в 09:00 ч. В обратното направление композицията ще потегли от гара Банкя в 14:30 ч.

Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове ще започне от утре (14-и май). Билети могат да бъдат закупени от билетните каси и железопътните бюра във всички гари в страната след 14:00 ч.

Цената на билета за влака с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя ще бъде 17.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно без да ползват отделно седящо място. Възрастта на децата ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети. Децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител.

Припомняме, че по време на престоя си в курортното градче всички посетители ще могат да се насладят на първия национален фестивал на уличните артисти. Целта на проекта е представянето и развитието на уличната сцена в рамките на четири основни направления: музика, театър, циркови изкуства и изобразително изкуство.

***

Кратка историческа справка за парен локомотив № 46.03

Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”, с фабричен № 203, тип Тт 1-6-2. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Уникално постижение в локомотивостроенето.

Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват неуморимо тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 – 1969 г.

Парен локомотив № 46.03 е със система „Zwilling”.

По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е служил по съвкупност най-дълго време поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров.

Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация.

Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.

 

 

За Холдинг БДЖ

Полезно от БДЖ

Видове документи за пътуване

Видове документи за пътуване

Вижте информация за предлаганите от БДЖ еднопосочни билети, билети за...

Информация за пътуване на групи над 6 човека

Информация за пътуване на групи над 6 човека

При пътуване на повече от шест човека заедно, е необходимо да...

Debug: ??x??